Statuetka - Dębowy Taboret
NAGRODA „DĘBOWY TABORET”*
Dobrze jest być zdolnym, ale prawdziwy talent
to przede wszystkim umiejętność i wola
stawiania przed sobą coraz wyższych celów
i żmudna praca nad ich zrealizowaniem.
Statuetka „Dębowy Taboret” przyznawana jest absolwentom 21 SLO, którzy w sztuce, nauce, pracy zawodowej czy społecznej osiągnęli ponadprzeciętne wyniki. „Dębowy Taboret” ma być pamiątką czasów licealnych i inspiracją do dalszych działań.
Kapitułę stanowi Dyrekcja szkoły, wyróżnia wybranych absolwentów z okazji jubileuszów szkoły. Autorem statuetki jest Andrzej Renes.
W 2016 roku na uroczystości dwudziestopięciolecia naszej szkoły >>> statuetkę "Dębowy Taboret" otrzymał
Krzysztof A. Janczak
W szkole byłeś niepokornym uczniem i niespokojnym duchem,ale wiedzieliśmy, że jeśli zajmiesz się jakąś dziedziną, będziesz w niej świetny. Wybrałeś muzykę. Gratulujemy Ci, imponujących w tak młodym wieku, sukcesów. Jesteś już uznanym i nagradzanym w Polsce i za granicą kompozytorem muzyki poważnej. Współpracujesz z wybitnymi twórcami filmu i teatru, a Twoje utwory są wykonywane na czterech kontynentach.
W 2013 roku na przeglądzie filmów zrealizowanych przez uczniów i absolwentów 21 SLO pt. "Filmowcy z Grotowskiego" >>> statuetkę "Dębowy Taboret" otrzymał
Piotr Sobociński jr
W uzasadnieniu napisano m.in.: "Już w szkole patrzyłeś na świat obrazami, tworzyłeś wiele świetnych fotografii i wiedzieliśmy, że marzyłeś, by zostać operatorem filmowym. Mamy nadzieję, że nasza szkoła pomogła Ci w realizacji tego celu".
W 2011 roku z okazji dwudziestolecia szkoły statuetkę "Dębowy Taboret" otrzymały
Katarzyna Markowska i Katarzyna Żytomirska.
Katarzyna Markowska i Katarzyna Żytomirska.
Obie są absolwentkami drugiego >>>rocznika 1992-1996. Działają w sferze organizacji pozarządowych. Ważne jest też to, że obie współpracują ze sobą, ale też każda z nich ma własne poważne dokonania.
W 2009 roku „Dębowy Taboret” z okazji osiemnastki szkoły otrzymali:
Anna Molska z uzasadnieniem: Z nieśmiałej dziewczyny udało nam się wydobyć TWOJE JA, z którym dzielnie sobie radzisz, zadziwiając nas i świat.
Paweł Paprocki z uzasadnieniem: Od pierwszego dnia w szkole wiedzieliśmy, że dasz sobie radę ze wszystkim, czego się podejmiesz. Entuzjazmem zarażałeś innych, czasami też pracowitością. W naszym teatrze wiodłeś prym, ale że tak szybko zauroczysz Teatr Narodowy – to ho, ho.
W 2006 roku „Dębowy Taboret” z okazji piętnastolecia szkoły otrzymali:
Jan Komasa z uzasadnieniem: W szkolnych pracach przeważnie opisywał człowieka, jako istotę społeczną i jego samotną, nasyconą trwogą wędrówkę przez życie. Byliśmy przekonani, że szkolne progi opuszcza przyszły prozaik, krytyk kultury, może filozof, a tak szybko okazało się, że twórca filmu autorskiego.
Natalia Przybysz z uzasadnieniem: Ma wizję swojej drogi przez życie: "trzeba, realizując plany, wykazać się siłą, mądrością i wysoką świadomością swoich czynów". W liceum byliśmy przekonani, że przyjęliśmy do szkoły uzdolnioną plastyczkę, która przy okazji chodzi do szkoły muzycznej. Teraz, wraz z przyjaciółmi, maluje świat swoimi tekstami i głosem.
W roku 2002 roku "Dębowy Taboret" z okazji nadania szkole imienia Jerzego Grotowskiego otrzymali:
Lidia Klein z takim uzasadnieniem: Ma wizję swojej drogi poprzez życie, a fundamentem tej drogi stały się dwa zwycięstwa olimpijskie.
Natalia Kukulska: Miała trudny start w dorosłość, bo była bardzo znana i bardzo lubiana. Cieszą nas Twoje sukcesy artystyczne i wielkie serce dla wszystkich potrzebujących wsparcia.
Łukasz Zaremba: Zawsze kochał "coś robić" i to COŚ dało dwa zwycięstwa olimpijskie i nagrodę Prezesa Rady Ministrów.
*Na sukces trzeba zapracować siedząc na swoim krześle, które z godziny na godzinę, z roku na rok zamienia się w coraz twardszy, ale jakże piękny, dębowy taboret.